luni, 19 martie 2012

Doamna "Raceala"

Eiiii...cum a dat un pic coltul ierbii si a inceput sa se trezeasca natura la viata au aparut si racelile de primavara.
Ce este raceala ? Fizic se manifesta prin dureri de gat, dureri de cap, stari febrile, scurgeri nazale, dureri de muschi si in general, o stare "proasta".
Asa eram eu ieri dimineata. Intr-un fel m-am bucurat, pentru ca raceala este o reactie de curatare a organismului, care incearca sa scape de toxinele acumulate. Pe de alta parte, intrucat vroiam sa dau o fuga pana la padure sa ma bucur de viorele, imi parea rau ca nu ma simteam bine sa fac ce mi-am propus.
Dar, ca prin minune, dupa ce am baut smoothie-ul verde imbunatatit si cu putin suc de iarba de grau, mi-am revenit substantial. Probabil ca vitaminele si-au spus cuvantul pentru ca imediat am simtit diferenta.
Asadar...am purces la cules de viorele impreuna cu beagle-ita mea Leia :

Spre seara, doamna Raceala a inceput iar sa imi dea tarcoale. Am auzit un sfat : "bea un Theraflu", dar eu, proaspata absolventa a unui curs de fitoterapie, mi-am scos "ajutoarele" din dulap si le-am pus la treaba :
- echinaceea cu vitamina C;
- aspirina naturala din coaja de salcie;
- ceai de salvie si soc;
- o baie cu sare naturala si ulei esential de eucalipt;
- o frectie cu otet, spirt si cateva aspirine naturale din coaja de salcie pisate;
- tinctura de propolis amestecata cu miere si lamaie;
- m-am uns pe nas si buze (pentru ca se iritasera de la atata suflat) cu crema de galbenele si propolis;
Si uite asa i-am spus la revedere doamnei Raceala.
Fara sa ma intoxic cu Theraflu, Panadol, Nurofen sau alte si alte medicamente de sinteza pe care va recomand sa le cititi prospectul si sa vedeti ce contin (la fel cum ar trebui sa citim etichetele de pe alimente).
Dar nu ar fi asta singura problema - continutul lor- ci faptul ca obisnuim sa 'ingropam" din fasa cu 'medicamente'  orice simptom prin care organismul se vindeca singur. Raceala nu este altceva decat o manifestare de curatare a organismului. Pai daca noi oprim toxinele sa iasa pe unde stiu ele sa iasa (nas, gura, piele) ce facem ?  Ramanem cu ele in corp ? Picaturile de nas opresc intr-adevar curgerea nasului, dar ce se intampla cu toate acele toxine ?! Febra scade daca luam un Theraflu sau altceva, dar de ce sa consideram febra ca fiind ceva rau si sa nu vedem ca aceasta este reactia de aparare si curatare a organismului ?!
Si mai e ceva : orice "boala acuta" sau criza de vindecare a organismului pe care nu o lasam sa se manifeste si aruncam in ea cu antibiotice, ibuprofene sau cate si mai cate, se transforma mai tarziu intr-o boala mai grava si atunci ne intrebam de unde ni se trag bolile cronice. 
Sigur, este bine sa "ajutam " organismul sa se vindece cu leacurile naturale, pentru ca acestea sunt recunoscute de organism si nu au efecte adverse, consumate cu masura si in dozele optime. 

In final, va doresc HRANATATE !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu