duminică, 18 martie 2012

Si am zis : VERDE, STOP !

Multasteptatul moment al verdeturilor bate la usa si cum nu ma mai saturam uitandu-ma cum creste grausorul meu, mi-am adus aminte de un joc fascinant : VERDE, STOP!
Tin minte cum era musai sa porti in buzunar o frunza, un fir de iarba, ceva verde oricum, pe care il aratam cu satisfactie cand cineva imi spunea : VERDE, STOP! Nu mai stiu exact care era "pedeapsa" daca nu aveai ceva verde la tine si erai prins, dar trebuie sa fi fost o miza importanta pentru ca eram foarte preocupata sa imi umplu buzunarele de frunze. Si cum nu am ochii verzi ......ma foloseam de verdele crud al naturii ca sa nu fiu "prinsa".

In noianul amintirilor din copilarie, am inceput sa blenduiesc frunze si verzituri. Am pus la un loc :

- 1 mar verde :) ;
- o tulpina de telina cu frunze cu tot;
- cateva frunze de spanac;
- cateva frunze de patrunjel;
- o bucatica de castravete;
- o lingura de polen;

Le-am pus frumos in blender, am turnat si apa si am inceput sa le amestec bine, bine :


Iar "rezultatul" a fost neasteptat de gustos si HRANATOS, evident :


Un smoothie verde, debordand de energie si vitalitate, in care am stors si o jumatate de lamaie pentru ca, dincolo de gustul bun pe care il da bauturii, lamaia are proprietatea de a potenta absorbtia fierului din spanac si de a impiedica oxidarea.

Este incredibil de bun si sanatos un astfel de smoothie verde, baut pe stomacul gol, cam cu o jumatate de ora inainte de micul dejun. Frunzele verzi merg in combinatie cu orice fructe si astfel se pot face numeroase bauturi diferite.Se pot folosi orice fel de frunze : spanac, salata, patrunjel, marar, morcov, gulie, sfecla, varza, papadie si cate si mai cate, doar imaginatie sa fie.

Beneficiile unei cure cu astfel de smoothie-uri sunt multiple :
- detoxifiere;
- intarirea imunitatii;
- energizare;
- multe vitamine si minerale de care avem atat de multa nevoie dupa iarna si mai ales...enzime foarte benefice            organismului pe care ni le procuram doar din cruditati.

In plus, daca bem astfel de smoothie-uri, nu mai putem fi "prinsi" la VERDE, STOP!


HRANATATE voua, tuturor!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu