marți, 13 martie 2012

Smoothie "Cho-Co-Co"

Cu gust delicios de ciocolata cu rom, dar intr-o varianta mult mai hranatoasa, acest smoothie de weekend, extrem de fin, ne face sa ne indragostim de el la prima degustare. Face parte din gama  deliciilor la care iti doresti sa revii iar si iar.

Asadar am pus la un loc :
- 2 mere;
- 2 banane;
- 2 linguri de nuca de cocos razuita;
- 2 linguri de faina de roscove;
- cateva curmale (eu am pus mai multe pentru ca mi-am dorit sa fie dulce, dulce, dulce si asa a si iesit)

Dupa ce le-am blenduit bine de tot, l-am obtinut si pe... "Cho-Co-Co", pe care l-am savurat cu inghitituri mici pentru a beneficia la maxim de senzatiile oferite :



Si asa am descoperit  proprietatile nebanuite de mine ale fainii de roscove, un inlocuitor minunat al pudrei de cacao. Sincera sa fiu, habar nu am avut ca pastaile lungi si maro,  pe care le-am vazut de atatea ori prin parc, sunt roscovele ale caror seminte sunt atat de sanatoase si delicioase. Dar, asta e, omul cat traieste invata.

Roscova este un aliment alcalin, in timp ce cacaoa induce aciditate in organism. Roscova este o sursa importanta de calciu pentru organism spre diferenta de cacao, care fiind un aliment acid, elimina calciul.
Are un potential anti-oxidant foarte mare. Nu are nevoie de indulcitor, gustul sau fiind natural dulce, in timp ce cacaoa are un gust amar. Nu are efect excitant si iritant cum are cacaoa din cauza continutului de cofeina. Din acest motiv, roscova este mult mai indicata copiilor decat cacaoa. Nu contine gluten, deci este recomandata celor suferinzi de boala celiaca. Are efecte antidiareice si proprietati de eliminare a toxinelor din organism.

Mie mi-a placut muuult acest smoothie hranatos si ... cred totusi ca da "dependenta"  :-)  pentru ca m-am trezit intr-o zi cu gandul la el si abia am asteptat sa-l fac din nou.

Vi-l recomand cu drag si va doresc HRANATATE !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu