sâmbătă, 19 mai 2012

Crud, sanatos si ''italienesc'' !

Sau daca vrem sa sune mai 'fitzos' zicem in italiana : ''Maccheroni con salsa di spinaci e funghi'' ;)) 

foto 1

Cand am inceput acest blog nu m-am gandit ca voi publica articole cu retete, dar nu ma pot abtine sa nu impartasesc cu voi minunatiile hranei fara foc si ale acestui stil de viata. Multora dintre noi le este greu sa incerce un fel nou de mancare, pentru ca nu au memoria gustului respectivei mancari. Eu faceam parte din aceasta categorie: in general preferam anumite restaurante, iar din meniul lor imi comandam de fiecare data acelasi fel de mancare. Practic, trecerea aceasta de la gatit la crud a fost foarte dificila pentru mine, pentru ca nestiind ce gust au diversele feluri de mancare raw nici nu mi se facea pofta doar uitandu-ma la poze. Dar, citind si studiind atat de mult in domeniul nutritiei si in mod special in domeniul hranei vii, mi-am spus ca merita sa incerc cateva retete. Astfel am ajuns la momentul in care am pofte de diverse preparate.
Reteta pe care am sa o prezint astazi face parte din categoria retetelor pe care le pregatesc destul de frecvent pentru ca este incredibil de buna. Este un fel de mancare principal, satios si foarte sanatos.

Mi-am cumparat de curand si un aparat de facut spaghetti, spirale din legume, dar pana sa am acest aparat foloseam pentru spaghetti razatoarea mai mare de la robot.
Pentru a face aceasta reteta iti trebuie niste pregatiri speciale inainte si anume : salsa de spanac si marinarea ciupercilor. 
Pentru salsa de spanac :
- am pus la hidratat de cu seara o cana de caju;
- caju-ul astfel hidratat l-am dat la blender impreuna cu : 1 catel de usturoi, zeama de la 1/2 lamaie, sare si 1-2 linguri de ulei de masline extravirgin;
- dupa ce am obtinut o pasta care este asemanatoare din punct de vedere al gustului cu o pasta de branza, am amestecat in blender si o mana de frunze de spanac;
Ciupercile (am folosit de aceasta data ciuperci champignon, dar sunt mai gustoase cele de tip pleurotus) le-am taiat feliute si le-am lasat la marinat intr-un sos facut din 1 lingura ulei de masline, 1 lingura sos de soia bio de tip Tamari (tot de la magazinele "Naturalia" l-am achizitionat) si 1/2 lingura de otet balsamic; am presarat si niste condimente (cimbru, oregano, busuioc etc) si am lasat cam o ora sa se imbine gusturile;
Cand a sosit vremea pranzului, am curatat un dovlecel de marime medie si mi-am testat noua jucarie (aparatul de facut paste din legume) si am obtinut niste macaroane perfecte :
foto 2

Intre timp, am tocat o mana de spanac, cateva rosii uscate la soare si cateva rosii proaspete cherry, am scos  ciupercile care se marinasera intre timp si salsa de spanac :
foto 3

Iar toate cele de mai sus le-am amestecat in castronelul cu macaroane din dovlecei si am obtinut un fel de mancare delicios si complet din punct de vedere al nutrientilor continuti ( foto 1).
Data viitoare cand o sa-l mai fac o sa folosesc dovleceii cu tot cu coaja, intrucat in coaja lor se gasesc cei mai multi fitonutrienti. Este ideal sa mancam fructele si legumele cu tot cu coaja, dar trebuie sa avem mare atentie de unde ne aprovizionam in acest caz. Tot in coaja se acumuleaza si cea mai mare parte a pesticidelor si chimicalelor folosite in cresterea vegetalelor. Cel mai indicat este sa luam fie de la tara, daca stim ca persoana care le-a cultivat nu foloseste metode "moderne" sau de la fermele bio sau din piata cu mare atentie la persoana de la care le cumparam. In orice caz, trebuie sa spalam foarte bine fructele si legumele inainte de a le consuma crude. 

Acestea fiind spuse va recomand sa incercati aceasta reteta si sa imi spuneti si mie cam cum vi se pare, comparativ cu clasicele paste !

Va doresc sa aveti parte de un weekend frumos si  HRANATOS !






2 comentarii:

  1. Salut. Imi poti spune, te rog, de unde ai cumparat aparatul de facut paste din legume? Caut de ceva timp si nu am gasit nici in magazine, nici pe internet.
    Multumesc :) Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. L-am luat de la beorganic.ro (firma Quark S.R.L.). Sunt ft.ok si aprovizionati cam cu tot ce ti-ar trebui pentru trecerea la o alimentatie preponderent hrana vie.
    Sunt incantata de aparatul meu ! O sa public in curand si reteta de Spaghetti cu sos de rosii.

    RăspundețiȘtergere