sâmbătă, 5 mai 2012

La multi ani, cu suc verde !

Pentru ca astazi este 'ziua barbatului', am ciocnit si eu cu iubitul meu un pahar de suc verde, racoros, revigorant si bineinteles hranatos.

Despre beneficiile unui suc verde am mai vorbit si in alt articol, dar insist asupra lui pentru ca simt ca nu am prezentat suficient minunatele beneficii ale sucului verde. Cu siguranta ca voi mai avea discutii pe tema miraculosului suc verde.

De data aceasta vreau sa va prezint sucul verde, care difera intr-o anumita masura  de un smoothie verde.

In primul rand, prin stoarcerea legumelor si frunzelor se separa partea fibroasa si se obtine doar seva. Dar prin separararea partii fibroase de seva, se poate consuma o cantitate mai mare de legume si frunze. In mod ideal, pentru o stare de sanatate optima, ar trebui sa consumam cinci portii de vegetale crude pe zi. Din pacate, multi dintre noi consuma intr-o zi maxim doua portii sau chiar nici o portie. Si atunci ne trezim cu lacune grave de vitamine, minerale si ce este mai important : enzime. In general, obisnuim sa ne repezim in suplimentele de genul multivitaminelor si mineralelor. Dar acestea sunt sintetice si greu, deloc sau gresit asimilate de catre organism. Si astfel ajungi de iei un pumn de pastile pe zi, dar carenta tot nu se rezolva.
Prin urmare, consumul vegetalelor sub forma de sucuri, este foarte usor si ne asigura necesarul de vitamine, minerale si enzime.

Asta nu inseamna ca trebuie sa neglijam fibrele. Organismul are foarte mare nevoie de ele, dar nu in cantitatile de care are nevoie de nutrientii din sucuri. Pentru a nu pierde fibrele de care avem nevoie, se poate amesteca o parte din pulpa rezultata, in suc. Trebuie sa avem totusi grija, pentru ca in pulpa se concentreaza cea mai mare parte a pesticidelor si substantelor chimice folosite pentru cresterea vegetalelor. Astfel ca, daca nu avem la dispozitie vegetale bio, mai bine sa renuntam la a amesteca pulpa in suc.
In alt fel, ne putem asigura necesarul de fibre, prin consumul salatelor, rontaitul snacks-urilor din legume (betisoare/rondele de morcovi, telina, patrunjel, pastarnac, sfecla etc.), prin smoothie-uri de tot felul, prin incorporarea in suc a taratelor de psyllium, de exemplu.

O diferenta intre smoothie si suc verde o face si aparatura folosita. Smoothie-ul se proceseaza in blender si practic, toate ingredientele sunt tocate marunt. In cazul unui blender cu o putere mai mica, exista riscul supraincalzirii si distrugerii unei bune parti din nutrienti. Pentru a obtine un smoothie de calitate si nu numai, avem nevoie de un blender performant.
Sucul verde se proceseaza la storcator. Cele mai bune storcatoare sunt cele prin masticare. Eu deocamdata nu am un astfel de storcator electric si folosesc un storcator manual si un storcator prin centrifugare si intentionez sa achizitionez cat mai curand un masticator.
Si storcatoarele prin centrifugare sunt bune, desi exista de asemenea riscul supraincalzirii si distrugerii nutrientilor precum si cel al oxidarii.

Asadar, am curatat ingredientele "minune" : tulpini de telina, castraveti, lamaie si spanac. Am avut doua feluri de spanac : unul gras, frumos si verde inchis si unul mai subtirel, cu frunze late si tije lungi. Asta pentru ca am luat prima oara spanacul mai subtirel si plimbandu-ma mai departe prin piata am gasit si spanacul gras :)).
Se pot pune orice fel de frunze doriti : frunze de morcovi, sfecla, patrunjel, marar, stevie, loboda, varza, ridiche etc. De asemenea, legumele pot varia. Nu exista limite sau interdictii in combinarea vegetalelor leguminoase.



Legumele si lamaia le-am stors la robotul cu centrifuga, iar frunzele le-am dat prin mini-storcatorul manual pe care il vedeti in poza. Astfel au rezultat doua sucuri :

Le-am amestecat si am obtinut minunatia de suc verde din prima poza.
L-am savurat cu inghitituri mici, conform invataturii : "Mancati lichidele si beti mancarea" in sensul ca lichidele trebuiesc clatite prin gura ca si cum le-am mesteca iar mancarea trebuie mestecata atat de bine incat sa ajunga aproape lichida la inghitire.

Asadar, sa ciocnim un pahar de suc verde cu urarea : LA MULTI ANI de ziua barbatului !

Va doresc HRANATATE !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu