miercuri, 12 septembrie 2012

Brasov, Rosenau si Simplicity

Se spune : "Ai grija ce-ti doresti, se poate realiza !". Asa si eu : mi-am dorit sa dau o fuga pana la Brasov in aceste zile frumoase de septembrie si dorinta mi-a devenit realitate.
Nu mai vazusem orasul acesta frumos de peste un an de zile !
Am plecat intr-o sambata pe la pranz si am ajuns in centrul orasului Brasov cam pe la ora 17.00.


Nu am cuvinte sa descriu frumusetea acestui oras. Intotdeauna m-a impresionat Brasovul prin oamenii pe care ii vad plimbandu-se pe strazile sale, relaxati si intotdeauna zambitori. Intreg orasul emana energie pozitiva prin toti "porii", prin strazile sale inguste (strada Sforii) sau lungi (strada Lunga), prin cladirile incarcate de istorie, prin centrul luminos unde intotdeauna se intampla cate ceva.


Am urmarit cu placere spectacolul oferit de papusa care danseaza pe muzica cu tenta medievala. Am vazut garda orasului si m-am bucurat de porumbeii care zburda fericiti printre picioarele oamenilor, in speranta ca mai capata cate o bucatica de paine sau niste seminte. 

Am urcat in Poiana unde am si innoptat si am tras o gura de aer proaspat si ionizat cat sa-mi ajunga pentru cateva zile. 


A doua zi am coborat spre Rasnov si am facut cunostinta cu cavalerul Andreas de Rosenau. In cetatea Rosenau m-am simtit brusc teleportata in alta lume, in alta epoca, in alt timp. Chiar am avut senzatia clara ca sunt intr-un quest (joc de aventuri), cand l-am intrebat pe "fierarul" cetatii ce muzica se aude dintr-o casa si acesta mi-a raspuns ca este cineva care exerseaza, dar ca nu am acces acolo si ca pot doar sa ascult. Asa ca am ramas sa ascult muzica de acordeon, intrebadu-ma oare ce ar trebui sa fac, ce item trebuie sa-i dau "fierarului" pentru a avea acces in acea incapere misterioasa. 



Si apoi cetatea mai ascunde un mister : fantana, care este adanca, adanca si se banuieste ca ar fi un drum de acces secret intre orasul nou si cetate. Oare unde se termina fantana ?! O fi ea puntea de legatura intre doua lumi ?


Ce m-a impresionat la cetate, pe langa personajele din alte timpuri pe care le-am cunoscut acolo, a mai fost si faptul ca este construita pe locul unei vechi asezari dacice (Coumidava - Cetatea de pe culme), care la randul ei a fost construita pe locul unei si mai vechi asezari din epoca pietrei. Este imposibil sa te plimbi prin cetatea si sa nu auzi pietrelor care parca iti vorbesc si iti povestesc despre intamplarile ce s-au petrecut candva aici.


Si ne-am intors in Brasov, cu gandul doar la Simplicity - restaurantul raw-vegan din oras. Am poposit la Simplicity, cu o foame de lup si cu gandul doar la bunatatile raw pe care le-am vazut in pozele puse de cei de la restaurant pe facebook. Mi-am comandat o ciulama de ciuperci, pe care nu stiu exact cum as putea-o descrie in cuvinte. Mai degraba va recomand sa dati o fuga pana la Simplicity si sa o degustati, pentru ca este fantastic de buna. A fost urmata indeaproape de niste chiftelute cu sos delicioase. Iar la final, mi-am incantat toate celulele cu clatite de doua feluri : cu ciocolata si gem. Clatitele m-au convins si zilele astea imi voi lua deshidrator pentru a experimenta si eu preparatele raw ce se pot face cu ajutorul aparatului respectiv. Aaaa....si sa nu uit sa va spun ca si la Simplicity gasiti ingredientul magic, pe care eu il pun adesea in mancare : dragostea, presarata din plin peste preparate. Asa ca vorba lui Holograf : "Nu mai e timp de nimic acum", deci grabiti-va sa va rezervati o masa la Simplicity in Brasov.


Iar la final, dupa aceasta masa copiasa de hrana vie, ma mir ca am mai incaput pe strada Sforii :



Si cam astea fiind spuse, va doresc sa aveti parte de zile pline de Hranatate, mai frumoase decat cele pe care le-am avut eu la Brasov !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu